Systemy Symfonia tworzy rodzina produktów wspierających zarządzanie i podejmowanie decyzji w małych i średnich formach o dowolnym profilu działalności.
Rozwiązania te powstały z myślą o wsparciu właścicieli, kardy zarządzającej oraz menedżerów i pracowników w takich obszarach jak finanse i księgowość, HR, kadry i płace, obsługa sprzedaży i magazynów oraz zarządzanie relacjami z klientami. Zastosowanie Symfonii w firmie przyczynie się do wzrostu efektywności prowadzonej działalności gospodarczej, optymalizacji kosztów i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa dostarczając trwałych korzyści biznesowych.
Nasza oferta obejmuje trzy linie produktów dostosowane do różnych, wynikających z wielkości firmy i skali prowadzonej działalności, potrzeb biznesowych klientów.
-
-
Symfonia Start to linia programów w wersji jednostanowiskowej, przeznaczona specjalnie dla małych firm - niezależnie od rodzaju prowadzonej przez nie działalności gospodarczej.
-
System Symfonia to pierwszy na polskim rynku zintegrowany pakiet wspomagający zarządzanie w małych i średnich firmach napisany specjalnie dla środowiska Windows TM. System ten w pełni wspomaga zarządzanie wspierając zarówno codzienną działalność firmy w zakresie ewidencji i obsługi zdarzeń gospodarczych, jak również umożliwiając uzyskanie precyzyjnych informacji, niezbędnych do podejmowania najważniejszych decyzji.
-
System Forte to polskie rozwiązanie klasy ERP pozwalające osiągnąć przedsiębiorstwom trwałe i wymierne korzyści biznesowe. Wspiera zarządzanie strategicznymi obszarami i procesami zachodzącymi w organizacji i przyczynia się do wzrostu efektywności i optymalizacji kosztów jej funkcjonowania...
-
Wszystkie aplikacje tworzące Symfonię mogą pracować samodzielnie lub współpracują ze sobą tworząc zintegrowany system informatyczny. Są one otwarte na współpracę z rozwiązaniami dedykowanymi konkretnym branżom w tym także aplikacje innych producentów jak również ściśle współpracują z pakietem MS Office.
-
Wspomaganie rozliczania podatków i prowadzenia obowiązkowych ewidencji:
- Płynne przejście ze zryczałtowanego podatku dochodowego na zasady ogólne oraz ze zwolnienia podmiotowego do opodatkowania podatkiem VAT.
- Automatyczne tworzenie rejestrów VAT na podstawie dokumentów sprzedaży i zakupu zarejestrowanych w Księdze (ewidencji).
- Możliwość wpisania do rejestru VAT dokumentu z podziałem na odpowiednie kategorie zakupów.
- Rozliczanie kosztów użytkowania samochodów prywatnych wykorzystywanych w działalności gospodarczej.
- Rejestrowanie i rozliczanie remanentów.
- Rejestrowanie i rozliczanie kosztów odroczonych (zapisy do kolumny 16).
- Wydruki deklaracji podatkowych VAT.
Automatyczne generowanie deklaracji w oparciu o wpisy do rejestru VAT.Ewidencjonowanie środków trwałych:
- Ewidencja środków trwałych i wyposażenia (do 5 środków trwałych)
- Podstawowe metody amortyzacji
Wygodne wprowadzanie środków trwałych do ewidencji i ich automatyczna amortyzacja.
Ewidencjonowanie pracowników i wynagrodzeń:
- Ewidencja pracowników na podstawie umów o pracę i umów cywilnoprawnych (do 5 umów w miesiącu)
- Tworzenie i wydruk kart wynagrodzeń, listy płac, deklaracji
Elastyczny system wynagrodzeń - możliwość wprowadzania wielu składników płacowych
Wymiana danych z innymi programami:
- Kopiowanie zestawień do schowka Windows i przekazywanie ich do innych programów
- Import danych z programów Handel Premium, Handel Start, Faktura Premium, Faktura Start do bufora programu Mała Księgowość Start.
-
Łatwe dostosowanie programu do potrzeb firmy i podatnika
- Możliwość wyboru formy prowadzenia ewidencji w zakresie podatku dochodowego (Ewidencja Przychodów, Księga Przychodów i Rozchodów) oraz podatku od towarów i usług (płatnik VAT, płatnik zwolniony z VAT)
- Opodatkowanie według skali podatkowej lub podatek liniowy
- Możliwość rozliczania podatku VAT metodą kasową lub memoriałową
- Rozliczanie podatków miesięcznie lub kwartalnie
- Możliwość rozpoczęcia pracy z programem w trakcie roku podatkowego
- Wspomaganie rozliczeń właścicieli posiadających wiele źródeł przychodów, np. kilka działalności gospodarczych (firm), dochody z tytułu najmu lub dzierżawy
- Możliwość prowadzenia ewidencji księgowej dla wielu działalności gospodarczych jednego podatnika
- Zachowanie płynności ewidencjonowania przy przejściu ze zryczałtowanego podatku dochodowego na zasady ogólne (podatkową Księgę Przychodów i Rozchodów) oraz przy przejściu ze zwolnienia podmiotowego do opodatkowania podatkiem od towarów i usług (ewidencja VAT)
- Dostęp do danych zgromadzonych w programie uzależniony od uprawnień Użytkownika
- Rejestracja i walidacja numeru identyfikacyjnego kontrahenta VAT-UE
- Obsługa transakcji wewnątrzunijnych
Wsparcie rozliczania podatków i prowadzenia obowiązkowych ewidencji
- Szybkie wprowadzanie danych z dokumentów źródłowych dzięki zastosowaniu różnorodnych list (kartotek), np. kontrahentów, zdarzeń gospodarczych
- Zestawienia i wydruki: PIT-2, PIT-4R, PIT-11, PIT-16A, PIT-28, PIT-28A, PIT-28B, PIT-36, PIT-36L, , PIT-40 oraz VAT-7, VAT-7K i VAT-7D, VAT-8, VAT-9, VAT-12, VAT UE; specjalne raporty ustalenia wysokości miesięcznej lub kwartalnej zaliczki na podatek wobec zniesienia obowiązku składania deklaracji podatkowych
- Tworzenie deklaracji ZUS i przesyłanie danych do programu Płatnik: RCA, RSA, RZA, DRA, ZUA, ZZA, ZFA, ZWUA, ZWUA dla właścicieli, osób współpracujących i pracowników
- Możliwość nadruku deklaracji podatkowych na gotowych formularzach
- Drukowanie przelewów, także do US i ZUS
- Automatyczne tworzenie rejestrów VAT na podstawie dokumentów sprzedaży i zakupu wprowadzonych do ewidencji księgowej
- Rozliczanie zwrotu VAT z tytułu zakupu kas rejestrujących
- Możliwość odłożenia dokumentów do bufora (poczekalni), w celu przygotowania i skontrolowania zapisów przed ich ostatecznym zaksięgowaniem
- Możliwość ewidencjonowania kosztów jako odroczone i rozliczania ich we wskazanym terminie
- Możliwość wpisania do rejestru VAT kwoty z dokumentu z podziałem na różne kategorie zakupów (zakupy związane ze sprzedażą opodatkowaną, opodatkowaną i zwolnioną, nie podlegającą VAT)
- Rozliczanie kosztów użytkowania samochodów prywatnych
- Prowadzenie ewidencji wyposażenia
- Rejestrowanie i rozliczanie remanentów
- Automatyczne wyliczanie udziału sprzedaży opodatkowanej VAT w sprzedaży ogółem
Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji
- Proste wyszukiwanie dokumentów według zadanych kryteriów
- Zestawienia transakcji z wybranymi kontrahentami za wybrany okres
- Możliwość dokonania szczegółowej analizy struktury przychodów i kosztów
- Prowadzenie rozrachunków z kontrahentami
- Eksport danych do arkusza kalkulacyjnego, np. MS Excel, w celu dokonania indywidualnych analiz i zestawień
Ewidencja i amortyzacja środków trwałych
- Amortyzacja środka trwałego metodą liniową lub degresywną
- Automatyczne obliczanie wartości nowych odpisów amortyzacyjnych w przypadku zmiany wartości środka trwałego, jego likwidacji lub sprzedaży
- Dokonywanie amortyzacji środka trwałego z jednoczesnym zapisem do Księgi Przychodów i Rozchodów
Ewidencja wynagrodzeń
- Możliwość prowadzenia kartoteki pracowników
- Ewidencja wynagrodzeń z umów o pracę i umów cywilnoprawnych
- Naliczanie składek ubezpieczeniowych i zaliczek na podatek dochodowy
- Automatyczne tworzenie zapisów w Księdze Przychodów i Rozchodów - wypłaconych wynagrodzeń, zapłaconych składek i przekazanych zaliczek na podatek dochodowy
- Tworzenie i wydruk kart wynagrodzeń
- Tworzenie deklaracji podatkowych
Integracja z programami Symfonia
- Automatyczna wymiana danych (m.in. kontrahentów, pracowników i urzędów) między programem Mała Księgowość, a programami Handel oraz Faktura
- Przesyłanie zapisów dotyczących przychodów i rozchodów oraz rejestrów VAT z programów Handel, lub Faktura do bufora programu Mała Księgowość
- Przesyłanie zapisów dotyczących kosztów związanych ze środkami trwałymi i wynagrodzeniami z programów Środki Trwałe, Płace, Kadry i Płace do bufora programu Mała Księgowość
-
Łatwe przystosowanie programu do potrzeb firmy:
- Możliwość wyboru długości roku obrachunkowego – do 22 miesięcy; obsługa lat obrachunkowych przesuniętych względem lat kalendarzowych
- Możliwość rozpoczęcia pracy w każdym miesiącu roku obrachunkowego, poprzez wprowadzenie bilansu otwarcia i obrotów rozpoczęcia
- Generowanie wzorcowego planu kont powiązanego ze wzorami sprawozdań finansowych (w oparciu o dane podawane przy zakładaniu firmy)
- Możliwość dostosowania wzorcowego planu kont do potrzeb przedsiębiorstwa
- Możliwość wczytania „modelu księgowego firmy” czyli planu kont i powiązanego układu sprawozdań finansowych pobranych z innej firmy, co ułatwia np. dostosowania branżowe
- Definiowanie rejestrów VAT, układów bilansu, rachunku zysków i strat oraz parametrów stałych (np. wysokości odsetek)
- Automatyczne dekretowanie naliczonych w programie różnic kursowych i odsetek za zwłokę, z wykorzystaniem definiowanych kont specjalnych
- Definiowanie kont podpowiadanych przy wprowadzaniu dokumentów sprzedaży i zakupu poszczególnych typów
- Możliwość definiowania własnych rodzajów dokumentów w oparciu o dokumenty wzorcowe
- Prowadzenie rachunku kosztów w różnych wariantach; automatyczne księgowania równoległe między zespołami "4" i "5"; kontrola kręgu kosztów
- Tworzenie słowników – kartotek pełniących rolę grup kont analitycznych
- Możliwość stosowania definiowanych przez Użytkownika znaczników do wyróżniania dokumentów, rozrachunków, zapisów w rejestrach VAT, a także podmiotów w kartotekach kontrahentów, pracowników i urzędów
Podniesienie komfortu codziennej pracy i skuteczne zabezpieczenie danych:
- Zapewnienie ciągłości rozliczeń, np. z kontrahentami, poprzez wprowadzenie nierozliczonych transakcji do obrotów rozpoczęcia
- Pełna kontrola nad mechanizmem automatycznego przeksięgowania kosztów według zadanych kryteriów
- Tworzenie firmy testowej (próbnej) założonej na podstawie danych firmy głównej, w celu sprawdzenia poprawności wykonywanych działań
- Tworzenie kopii lub storna z wprowadzonego dokumentu – szablonu dla księgowania powtarzających się dokumentów
- Rozbudowany mechanizm wzorców księgowania może być zastosowany niezależnie dla dekretacji i wpisów w rejestrach VAT
- Kontrola poprawności wprowadzonych danych pod względem rachunkowym oraz bilansowania się dokumentów
- Prowadzenie raportu kasowego z możliwością wprowadzania faktur VAT z uwzględnieniem rejestrów VAT
- Automatyczne wyliczanie bieżących różnic kursowych (z uwzględnieniem operacji w buforze), dokonywanie zestawień zobowiązań i należności w walutach
- Wycena bilansowa wartości na kontach walutowych, wyrażonych w walutach miesięcznie i na dzień bilansowy
- Pełna obsługa rozliczeń VAT przy transakcjach zagranicznych, w tym obsługa transakcji wewnątrzunijnych (WNT i WDT)
- Rejestracja transakcji trójstronnych
- Możliwość rozliczania pracowników z pobranych zaliczek
- Kontrola sald kont rachunków bankowych podczas wprowadzania dokumentu typu wyciąg bankowy
- Mechanizmy weryfikacji poprawności NIP wszystkich krajów należących do UE
- Możliwość dołączania do każdego dokumentu dodatkowego opisu lub komentarza w formie notatki
- Nadawanie dokumentom znaczników ułatwiających szybkie wyszukanie dokumentu na liście w księgach lub buforze
- Pełna obsługa przelewów, możliwość eksportowania wykonywanych w programie przelewów do systemów bankowości elektronicznej
- Automatyczne przypominanie o konieczności wykonania kopii bezpieczeństwa
Bieżąca kontrola zobowiązań i należności:
- Możliwość prowadzenia bieżących, uwzględniających dane z bufora, rozrachunków z kontrahentami, pracownikami i urzędami
- Rozrachunki wielowalutowe – możliwość rozliczania transakcji inna walutą niż waluta pierwotna transakcji; automatyczne wyliczanie różnic kursowych
- Automatyczne naliczanie odsetek za zwłokę w płatnościach; możliwość wystawiania not odsetkowych ogólnych lub szczegółowych, z precyzyjną informacją o naliczeniach cząstkowych
- Mechanizmy wyceny bilansowej należności i zobowiązań w kwocie wymagającej zapłaty
- Drukowanie przelewów, wezwań do zapłaty, potwierdzeń sald i zestawień transakcji
- Automatyczne łączenie transakcji w rozrachunkach
- Automatyczne zestawianie kompensaty rozrachunków wzajemnych z kontrahentem; wydruk wezwania do kompensaty wysyłanego kontrahentowi
- Notatki i znaczniki nadawane transakcjom w rozrachunkach dla zamieszczania dodatkowej informacji
Szybki dostęp do wszystkich potrzebnych informacji:
- Szybkie wyszukiwanie zbiorczych informacji na podstawie wielu różnych kryteriów
- Możliwość sprawdzenia wpływu zapisów z dokumentów w buforze na stan kont, jeszcze przed ich ostatecznym zaksięgowaniem
- Automatyczne przenoszenie kwoty z rejestru na właściwe strony kont przy wprowadzaniu danych dla VAT
- Drukowanie raportów i zestawień sporządzanych w programie w tradycyjnej formie papierowej lub elektronicznej (format PDF)
- Łączność internetowa z kontrahentem, bezpośrednio z kartoteki kontrahentów
Różnorodne zestawienia i raporty:
- Automatycznie prowadzony dziennik księgowań
- Raporty wchodzące w skład ksiąg rachunkowych
- Automatyczne generowanie deklaracji podatkowych VAT 7, VAT 7K, VAT 7D, VAT UE, VAT UEK
- Automatyczne wyliczanie wartości podatku dochodowego
- Automatyczne wyliczenia i ujmowanie w deklaracjach podatkowych oraz sprawozdaniach finansowych różnic kursowych (bilansowych, wynikowych, podatkowych)
- Wydruki rejestrów VAT i ich zestawień do deklaracji
- Zestawienie kontroli płatności VAT pomocne przy określaniu limitu kwoty do zwrotu
- Nadawanie poszczególnym zapisom w rejestrach VAT znaczników ułatwiających szybkie wyszukanie potrzebnych informacji
- Automatyczne wyliczenie rocznego współczynnika proporcji dla częściowego odliczenia VAT naliczonego przy sprzedaży mieszanej
- Automatyczny bilans oraz rachunek zysków i strat obliczane w każdym momencie, z możliwością uwzględnienia dekretów w buforze
- Wykonywanie typowych raportów, w oparciu o dane zgromadzone na kontach (również zapisy i obroty konta lub grupy kont)
- Przeprowadzanie różnorodnych analiz (np. płynności finansowej przedsiębiorstwa), w oparciu o typowe wskaźniki finansowe zdefiniowane w programie
- Możliwość definiowania własnych zestawień przez Użytkownika
- Przesyłanie zgromadzonych danych do programu Analizy Finansowe
Rozszerzenie standardowych funkcjonalności:
Monity w ramach płatności masowych
- Rozwiązanie umożliwia firmom korzystającym z usług płatności masowych wykonanie wydruku „Wezwanie do zapłaty”. Na wydruku, jako numer rachunku bankowego do wpłaty, podawany jest indywidualny numer rachunku bankowego kontrahenta, a nie zbiorczy rachunek firmy.
Zestawienie obrotów (Excel)
- Umożliwia precyzyjną analizę pozycji bilansowych i wynikowych. Pozwala przedstawić Obrotówkę w MS Excel, gdzie może być dokładnie przeanalizowana.
-
Główne zalety systemu:
- Prostota obsługi i automatyzacja przyspieszają proces dekretacji dokumentu oraz jego poprawność.
- Wszystkie informacje bezpośrednio widoczne są w księdze głównej, rozrachunkach oraz rejestrach VAT.
- Rejestracja zdarzeń gospodarczych w walutach obcych zarówno w zapisach jak i rozrachunkach oraz automatyczne rozliczenia różnic kursowych.
- Dodatkowe mechanizmy to m.in. interfejsy do wymiany danych z systemami bankowości elektronicznej.
Finanse i Księgowość to:
- efektywne zarządzanie finansami przedsiębiorstwa, niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności śledzenie kondycji finansowej i szybkie reagowanie na zmiany
- zmniejszenie ryzyka finansowego i kontrola płynności finansowej przedsiębiorstwa
- podniesienie efektywności i jakości pracy działów finansowo-księgowych poprzez automatyzację wielu rutynowych czynności np.: sprawozdań finansowych, deklaracji, wyliczania różnic kursowych oraz wsparcie w windykacji należności
- zmniejszenie ryzyka popełniania błędów, oszczędność czasu i nakładów poprzez możliwość prowadzenia ksiąg rachunkowych zgodnie z polskimi oraz międzynarodowymi standardami rachunkowości
- obniżenie kosztów dzięki pełnej integracji z modułami: Budżetowanie, Kontroling, Rozliczenia Międzyokresowe Kosztów, Planowanie Płynności Finansowej czy Analizy Finansowe
-
Planowanie Płynności Finansowej umożliwia:
- prognozowanie i kontrolę płynności w trakcie realizacji planów finansowych
- ograniczenie ryzyka utraty płynności dzięki wczesnemu wykryciu
- redukcję kosztów dzięki możliwości wychwycenia i analizy nierzetelnych kontrahentów
- zmniejszenie pracochłonności procesu planowania płynności finansowej
- sterowanie terminami zapłat i realizacji przelewów
-
- obniża koszty i skraca czasu obsługi operacji kasowo-pieniężnych
- zmniejsza pracochłonność poprzez automatyzację typowych czynności kasowych
- gwarantuje bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji
- podnosi efektywność, jakość, komfort pracy i poczucie bezpieczeństwa Użytkowników
- wpływa na poprawę wizerunku firmy - profesjonalizm na stanowisku kasowym
-
- zmniejsza pracochłonność obsługi procesu kosztów rozliczanych w czasie
- obniża koszty przez automatyzację procesu wystawiania dokumentów i ewidencji księgowej
- podnosi bezpieczeństwo operacji, dzięki wbudowanym mechanizmom kontrolnym
- zwiększa komfort i jakość pracy
-
Moduł uwzględnia ograniczenia w podatku VAT przy zakupie pojazdów. Pozwala na niezależną spłatę rat leasingowych (najmu i dzierżawy) przy jednoczesnym prowadzeniu odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych użytkowanych na podstawie tych umów. Usprawnia pracę działu księgowości poprzez automatyzację ustawień parametrów księgowań czy eliminację ręcznych księgowań naliczeń amortyzacyjnych.
Program Środki Trwałe umożliwia:
- zmniejszenie ryzyka popełniania błędów, naliczanie amortyzacji jest w pełni zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa bilansowego i podatkowego
- ograniczenie pracochłonności naliczeń umorzeń środków trwałych
- zmniejsza pracochłonność obsługi procesu inwentaryzacji
- automatyzuje obsługę obcych środków trwałych m.in.: leasing, wynajem, dzierżawa
- podnosi motywacje i komfort pracy kadry kierowniczej, automatyzując opracowanie planów amortyzacji jako wiedzy o kosztach swoich ośrodków odpowiedzialności
-
Windykacja umożliwia:
- uzyskanie kompletnych informacji o rozrachunkach, ich statusie wraz z pełnym obrazem należności i zobowiązań kontrahentów
- wychwycenie i planowanie działań zapobiegawczych wobec nierzetelnych kontrahentów
- generowanie dokumentów windykacyjnych w postaci RTF
- wiekowania rozrachunków z dowolną ilością przedziałów windykacyjnych.
- monitorowanie zaplanowanych zdarzeń
-
Obieg Dokumentów pozwala na:
- zmniejszenie pracochłonności i kosztów obsługi procesu obiegu dokumentów wewnątrz firmy
- skrócenie czasu akceptacji dokumentów i dyscyplinowanie osób odpowiedzialnych do terminowej akceptacji
- łatwe i sprawne zarządzanie dokumentami przedsiębiorstwa
- podniesienie komfortu i jakości pracy wielu działów
- bezpośrednią kontrolę kosztów przez kadrę zarządzającą
- bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji - „dokument elektroniczny nie ginie”
- ograniczenie błędów alokacji kosztów i monitoringu kosztów dla procesu budżetowania
- bezpośredni i szybki dostęp do potrzebnej informacji
-
e-Deklaracje to:
- automatyzacja i uproszczenie procesu składania deklaracji
- skrócenie czasu potrzebnego do przygotowania formularzy podatkowych oraz deklaracji
- bieżące monitorowanie statusu sporządzonych deklaracji
- gwarancja prawidłowo składanych deklaracji
- wysoki poziom bezpieczeństwa oraz zachowanie poufności dzięki systemowi szyfrowania danych
- dostęp on-line do urzędów elektronicznych
-
Moduł Rozliczenia Pracownicze wspomaga:
- zmniejszenie pracochłonności rozliczeń z pracownikami
- sterowanie przez przełożonych procesem akceptacji rozliczeń
- podniesienie komfortu pracy pracowników
-
Delegacje Krajowe umożliwia:
- zmniejszenie pracochłonności obsługi delegacji krajowych
- skuteczną kontrolę kosztów wyjazdów
- podniesienie motywacji i komfortu pracowników, dzięki stałemu dostępowi do informacji o statusie delegacji
-
Zaliczki Pracownicze oznacza:
- zmniejszenie pracochłonności obsługi zaliczek pracowniczych poprzez
- eliminację obiegu papierowego
- wspieranie procesu ewidencji wniosków i akceptacji przełożonych
- informowanie zainteresowanych użytkowników o przebiegu procesów