Firma Sage przygotowała nowe wersje oprogramowania oznaczone wersją 2013. Wśród programów objętych aktualizacją, znajdują się m.in: Środki Trwałe, Kadry i Płace, Handel, Mała księgowość. Poniżej znajduje się zarys zmian wprowadzonych w programach.
Środki Trwałe
- Odświeżony interfejs użytkownika
Rozwój wizerunkowy programu obejmuje odświeżenie interfejsu użytkownika. Wymieniona została ikona desktopowa programu, odświeżono ikony aplikacyjne, dodano możliwość zmiany schematu kolorów aplikacji. - Rejestr zdarzeń środków trwałych
Dodany został rejestr zdarzeń związanych ze środkiem trwałym. Ogólny układ i wygląd okna rejestru zdarzeń środków trwałych przypomina standardowy układ kalendarza. - Rozliczenie dotacji do środków trwałych
Rozwinięta została funkcjonalność rozliczania refundacji, niestanowiącej kosztów uzyskania przychodu. Wprowadzone zmiany mają ułatwić ewidencjonowanie rozliczeń dotacji unijnych do środków trwałych. - Zmiany w raportach
W związku z rozszerzeniem funkcjonalności rozliczanie kwot niestanowiących kosztów uzyskania przychodów wprowadzone zostały zmiany w raportach
Kadry i Płace
- Obsługa przelewów elektronicznych
Umożliwione zostało tworzenie i wysyłanie przelewów elektronicznych przy współpracy z programem Symfonia e-Dokumenty. - Rozliczanie zasiłków przy umowach cywilnoprawnych
Dodana została obsługa zasiłków i ich rozliczania dla osób, które mają zawarte umowy cywilnoprawne. Wiąże się to z szeregiem zmian w elementach, wzorcach i raportach. - Rozwiązanie stosunku pracy i wyrejestrowanie ZWUA
Akcje Wyrejestrowanie ZWUA oraz Unieważnienie danych zestawu ‘Zgłoszenie ZUA/ZZA’ będą realizowane zdarzeniem Rozwiązanie stosunku pracy. - Zestawy list płac i kart wynagrodzeń
W trzech nowych zestawach dla list płac i kart wynagrodzeń zebrane zostały elementy
potrzebne do zestawień ZUS, US i księgowania wynagrodzeń. Ponadto na liście wyboru w raportach zestawy porządkowane są alfabetycznie. - Definicje zdarzeń
Dodany został nowy rodzaj akcji oraz nowe opcje ustawień.
Handel
- Obsługa przelewów elektronicznych
W wersji 2013 program Handel zapewnia obsługę płatności elektronicznych i współpracę z bankami przy wymianie zleceń płatności i odbieraniu wyciągów. Operacje te są możliwe dzięki współdziałaniu programu Handel z programem e-Dokumenty. - Nowe operacje grupowe kartotece Pieniądze
Obsługa kartoteki Pieniądze została wzbogacona o operacje grupowe związane z przelewami elektronicznymi. - Import operacji bankowych (menu Firma)
Operacje bankowe można zaimportować do kartoteki pieniędzy jako wpłaty lub wypłaty. Na podstawie numeru rachunku bankowego następuje automatyczny wybór kontrahenta. - Zmiany w oknie rozrachunku
Operacje związane z przelewami elektronicznymi dostępne są również w oknie Rozrachunek. - Zmiany w oknie kontrahenta
Przelewy elektroniczne można przeglądać oraz zlecać również w oknie kontrahenta. - Zmiany w rejestrze płatności
Istnieje możliwość wprowadzenia wpłaty/wypłaty do rejestru pieniężnego. - Nowa opcja w zestawieniu Należności i zobowiązania
Wiekowanie należności i zobowiązań można teraz wykonać na konkretny dzień.
Mała księgowość
- Odświeżony interfejs użytkownika
Rozwój wizerunkowy programu obejmuje odświeżenie interfejsu użytkownika. Wymieniona została ikona desktopowa programu, odświeżono ikony aplikacyjne, dodano możliwość zmiany schematu kolorów aplikacji. - Dodanie klasyfikacji analitycznej
Dodany został mechanizm tworzenia klasyfikacji analitycznej i przypisywania jej elementów do poszczególnych zapisów. Możliwe jest podzielenie kwot z zapisów na poszczególne elementy klasyfikacji analitycznej np. projekty lub miejsca powstawania kosztów. Na podstawie tak oznaczonych zapisów można tworzyć zestawienia i wykorzystywać je do dalszych analiz. - Obsługa przelewów elektronicznych
Funkcjonalność e-Przelewy, wspomaga linię programów Symfonia w obsłudze płatności elektronicznych i współpracy z bankami przy wymianie zleceń płatności oraz odbierania wyciągów. Symfonia Mała Księgowość została wzbogacona o funkcjonalności obsługi przelewów elektronicznych w zakresie zlecania przelewów i odbierania wyciągów bankowych. - Definiowanie parametrów pracy dla firm w grupie
W oknie Parametry pracy dla grupy wprowadzone zostało pole wyboru Parametr pracy obowiązuje w bieżącej firmie. Działa ono oddzielnie dla każdej karty ustawień parametrów. Zaznaczenie tego pola powoduje, że parametr pracy może być definiowany oddzielnie dla każdej firmy (źródła przychodów)